100.000e Nieuwe Renault Master van de band in de SoVAB-fabriek

Bedrijfswagens   Master

In de SoVAB-fabriek (Frankrijk) rolde onlangs het 100.000e exemplaar van de nieuwe Renault Master (Chassis Cabine) van de band; een hele prestatie welke het Renault-team in een bijzonder korte tijd heeft geleverd. De Master is sinds april 2010 op de markt en leverbaar in meer dan 350 versies, zowel voor- als achterwielaangedreven, met een maximaal toelaatbaar gewicht van 2,8t tot 4,5t, in 26 carrosserievarianten, en 4 lengtes en 3 hoogtes.

Dit verkoopsucces levert Renault een historisch marktaandeel op van 14% op de Europese markt voor grote bedrijfswagens (in totaal eind mei 2011), een stijging van 2 punten in vergelijking tot eind mei 2010. Dit resultaat versterkt de leiderspositie die Renault sinds 1998 heeft in het lichte bedrijfswagensegment in Europa.

Om dit succes te verder uit te breiden, heeft de fabriek van Batilly in het eerste semester van 2011 90 extra medewerkers in dienst genomen.

De SoVAB-fabriek van Renault (Société de Véhicules Automobiles de Batilly) vierde 11 juli jl. de aflevering van zijn 100.000e nieuwe Renault Master: het bewijs van het succes van de auto die sinds april 2010 op de markt is. Dit jaar werden er al 40% meer Masters besteld in vergelijking tot dezelfde periode vorig jaar. Het totale marktaandeel van de Master in Europa eind mei 2011 – 14% van de grote bedrijfswagens – is dan ook 2 punten hoger in vergelijking met eind mei 2010 (+16%). Een succes dat niet beperkt blijft tot Europa, maar ook in de Euromed-regio  zichtbaar is, met een marktaandeel van 17,9% (+ 49%).

90 extra medewerkers
Om aan de groeiende vraag te voldoen en de verplichtingen van de orderportefeuille na te komen, is de productiecapaciteit van de fabriek in snel tempo verhoogd. Zo zijn er in de fabriek in de loop van het eerste halfjaar 90 extra medewerkers aangenomen, zodat er kon worden overgegaan naar 2,5 werkploeg. Er wordt momenteel alles aan gedaan om in het laatste kwartaal een productie van 600 auto’s per dag te halen, een capaciteit die nooit eerder werd gehaald.

Opmerkelijk teamwork
Er zat iets meer dan een jaar tussen het moment dat de nieuwe Master in productie werd genomen en de lancering van alle 350 versies van de nieuwe Master op alle markten. Dat is bijzonder kort. Door de grote diversiteit kan de auto aan alle behoeften van zakelijke klanten voldoen, maar het maakte de productie vanzelfsprekend een stuk lastiger. Pierre Monflier, Directeur SoVAB:  “Doordat de medewerkers aan dit project als een hecht team samenwerkten en uitermate gemotiveerd waren, is de snelle introductie van de 350 versies van de nieuwe Master gelukt. Daar zijn we bijzonder trots op. De mooiste beloning was het succes bij de klant, de bestellingen blijven komen.”

De Renault-dealerorganisatie, een echte USP!
Bij SoVAB zijn maandag 11 juli jl. de sleutels van een nieuwe Master overhandigd aan de 100 000e klant, de Colas-groep. Philippe Brissonneau, Directeur Materieel van de Groep, legt uit waarom er is gekozen voor deze chassisvariant voor open transport – die later door Renault Tech in een open laadbak uitvoering met zijschotten zal worden omgebouwd: “We werken al jarenlang met Renault om een heel eenvoudige reden. Voor onze werkzaamheden hebben we betrouwbare auto’s nodig die aansluiten op onze behoefte en bovendien betaalbaar zijn. Dat heeft Renault altijd kunnen invullen. We weten zeker dat deze nieuwe Master nog weer beter is dan de vorige, die we natuurlijk door en door kennen. En daarnaast is het een groot pluspunt dat we altijd kunnen rekenen op de Renault-dealerorganisatie!”

Tags Master