Facebook actie Renault op AutoRAI

Auto’s ‘liken’ op de Renault stand

Over Renault

Bezoekers van de AutoRAI kunnen van 13 tot en met 23 april a.s. een aantal Renault modellen rechtstreeks vanaf de stand koppelen aan hun eigen sociale netwerk. Op de Renault stand kunnen bezoekers een gratis Renault Facebook pas verkrijgen en hiermee hun favoriete Renault model “liken” op Facebook.

Bezoekers met een Facebook profiel ontvangen op de Renault-stand een speciale Renault Facebook pas. Deze pas heeft een ingebouwde RFID-chip en slaat de gebruikersnaam en het wachtwoord van het Facebook-profiel van de betreffende bezoeker op. Hiermee kan de bezoeker een favoriete auto van Renault ‘liken’ door de pas langs de bijbehorende Facebookzuil te halen. Vervolgens deelt de bezoeker automatisch zijn of haar voorkeur met de Facebookvrienden waarmee hij of zij ‘gelinked’ is.

De Facebookzuilen zijn te vinden bij de elektrische modellen Renault Twizy en ZOE, de Twingo Miss Sixty, de Wind Série Limitée Gordini en het nieuwe conceptmodel CAPTUR van de Nederlandse Laurens van den Acker, Directeur Industrieel Design van Renault. Ter gelegenheid van de start van de AutoRAI heeft Laurens van den Acker live op de Renault stand de elektrische Renault Twizy ‘geliked’. De designer gaf daarmee het startschot voor de actie die de online wereld combineert met een real-time experience die een evenement als de AutoRAI uniek maakt.

Het innoverende karakter van Renault op het gebied van elektrische auto’s en design, komt ook tot uiting in de mediakeuzes die Renault maakt. Naast innovatieve producten kiest Renault voortdurend voor een sterk vernieuwende media-aanpak. Deze high-tech Facebook actie als onderdeel van een bewust Social Media beleid is daarvan een goed voorbeeld.

Fotobijschrift: Laurens van den Acker, Directeur Industrieel Design van Renault, ‘liked’ de Renault Twizy op de AutoRAI