Renault Nieuws & Media Center

Delen via

Onze samenwerking met Sanny Verhoeven

14-12-2017 Over Renault Redactie Renault Nederland

Ze is presentatrice, actrice en haar YouTube kanaal Sanny zoekt Geluk heeft meer dan 40.000 volgers. Hier plaatst ze iedere week video’s over een gelukkig, succesvol en gezond leven. We hebben het over niemand minder dan: Sanny Verhoeven! En wij hebben de eer om met haar samen te werken. Hoe dat tot stand is gekomen en wat ze precies doet? We stelden haar een aantal vragen.

Sanny, wat leuk dat we je mogen interviewen! Om maar direct met de deur in huis te vallen: hoe is de samenwerking tussen jou en Renault ooit ontstaan?
“Mijn managementbureau Social1nfluencers heeft ons samengebracht. Het eerste wat ik voor Renault deed was Viva400. Dat was een hele leuke samenwerking, er was direct een klik. Ik vind dat Renault een goed voorbeeld is voor andere merken qua native content. Je maakt wel reclame maar op een hele authentieke manier waardoor kijkers echt fans zijn van de video’s.”

Welke projecten heb je verder gedaan voor Renault?
“Even denken.. ik heb natuurlijk de Twingo Fashion Challenge gedaan. Afgelopen jaar presenteerde ik de VIVA400 Visionista’s: dé springplank voor aanstormend talent. Dit was een heel lang traject met een heleboel inspirerende meiden. 30 jonge, ondernemende vrouwen volgden een dag lang masterclasses van succesvolle vrouwen. Aan het eind van de dag presenteerden ze hun eigen idee aan een jury en werden er 10 vrouwen geselecteerd die meegingen naar Parijs. Daar gingen we onder andere naar het kantoor van Google. Hun weg naar succes past wat mij betreft erg goed bij de tagline van Renault: “Passion for Life”. Daarnaast heb ik inmiddels al twee de Renault Design Award gepresenteerd. En afgelopen jaar ook weer de Viva400. Oh, en natuurlijk een terugkerend ding is Renault Life presenteren!”

Wat is tot nu toe het leukste wat je samen met Renault hebt gedaan?
Visionista’s! Ik voel me zo verbonden met die meiden. Daarbij past het goed bij Renault omdat we naar Parijs zijn gegaan. Wat mij betreft echt een totaalplaatje en een voorbeeld campagne wanneer het gaat om hoe je mensen bij een merk kan betrekken.

De Renault Design Award werd dit jaar aangekondigd tijdens een masterclass op de TU Delft van onze Senior Vice President of Corporate Design, Laurens van den Acker. Jij hebt hem daar live geïnterviewd. Hoe bereid je dat voor?
“Ik kende Laurens van den Acker al van een eerdere editie van de Renault Design Award. Dat scheelde al een hoop. En omdat ik zo vaak met Renault samenwerk, ken ik de designfilosofie goed. Wanneer ik interviewvragen voorbereid, kijk ik altijd heel erg vanuit mijn eigen nieuwsgierigheid en interesse. Welke vragen wekt het bij mij op? Omdat het een redelijk zakelijke presentatie was, wilde ik er graag iets persoonlijks aan toevoegen. Hoe was bijvoorbeeld de schooltijd van Laurens? Zo leert het publiek hem ook echt kennen als mens. Het was wat mij betreft een geslaagd interview!”

Over de designfilosofie van Laurens van den Acker gesproken… Die is geïnspireerd door het leven en wordt vormgegeven in een bloem. Elk bloemblaadje staat voor een bepaalde fase in het leven. Welk bloemblaadje past het beste bij jou?
“Absoluut de levensfase: ‘Explore’! Ik rijd zelf ook in de Renault Captur. Waarom deze levensfase bij mij past? Ik ben heel erg aan het verkennen. Ik ga veel op reis, heb net een huis gekocht en ben nog geen familie gestart.”


Wat lijkt je nog heel leuk om samen met Renault te doen?
Een roadtrip door Europa.. zoiets! Ik vind autorijden echt heerlijk. Het liefst door de natuur en op mooie wegen. Als je dat kan combineren met een mooie auto en een mooie plek, zou ik dat te gek vinden. En reis content is volgens mij altijd iets waar mensen op zoeken.

Je kent vast wel de merkwaarden waar Renault voor staat: design en easy life innovatie. Wat betekenen design en easy life in jouw leven?
Eigenlijk spreekt de tagline van Renault “Passion for Life” mij het meeste aan. Ik doe alles vanuit een passie. Dit geldt ook voor de video’s op mijn YouTube kanaal. Ik wil mensen graag bewuster maken. Ook toen ik er na een jaar nog steeds geen euro mee verdiende. Toch ben ik doorgegaan, ik stopte al mijn tijd en geld erin en na een aantal jaar verdiende ik er wél geld mee. Wat ik er van heb geleerd: als je je hart blijft volgen komt het vanzelf. Tuurlijk moet je wel een actieplan hebben, en een bepaalde strategie. Passie is erg belangrijk in mijn leven, wanneer ik merk dat ik ergens geen energie van krijg, dan wil ik er ook niet mee door.

We bedanken Sanny voor het ontzettend leuke interview!

Meer blogs