Tevreden klanten bevelen dealers aan bij anderen

Herwers en ABD Groep winnaars Renault Global Quality Award

Over Renault

SCHIPHOL-RIJK – Herwers Renault en de ABD Groep zijn de winnaars van de Renault Global Quality Award 2010. Herwers scoorde afgelopen jaar het hoogst op het punt ‘Aanbeveling Dealer’, oftewel het aantal klanten dat de dealer aanbeveelt aan bekenden. De ABD Groep realiseerde in 2010 de grootste stijging in het klassement van de Global Quality Award.

Herwers Renault, met vestigingen in Doetinchem, Neede, Zevenaar en Hengelo, wist in 2010 het hoogste aantal klanten te behalen dat de dealer aanbeveelt aan vrienden en bekenden. Het is de eerste keer dat Herwers een Global Quality Award wint. De ABD Groep, met vestigingen in Drachten, Leeuwarden, Heerenveen en Sneek, boekte in de Renault Global Quality Award 2010 de grootste vooruitgang ten opzichte van het voorgaande jaar. In 2008 en 2009 was het bedrijf ook al absolute winnaar van de klanttevredenheidscompetitie.

Waardering van klanten
Op 12 april jl. kregen de winnaars tijdens de vip-avond van de AutoRAI hun onderscheiding uitgereikt door Jean-Paul Renaux, algemeen directeur van Renault Nederland. Hij roemde de inzet van de dealers en hun gedegen organisatie. De directeuren-eigenaren van de winnende dealers waren zeer vereerd met het winnen van de prestigieuze award. Jos Herwers, directeur van Herwers: ‘We zijn heel blij met deze erkenning. Kwaliteit bieden is bij ons de standaard, daar zijn we continu op alle fronten mee bezig. De Global Quality Award is hiervoor een mooie beloning, zeker omdat daar indirect de waardering van onze klanten uit blijkt.’ Wybe Kooistra, directeur van de ABD Groep, is het daarmee eens. ‘We hebben het afgelopen jaar hard gewerkt om het percentage Aanbeveling Dealer omhoog te krijgen. Iedereen in ons team is dan ook erg tevreden over het winnen van deze award, de competitie leeft hier echt.’

Internationale wedstrijd
De Renault Global Quality Award is een wereldwijde wedstrijd voor Renault-dealers op het gebied van sales en aftersales. Het doel van de competitie is om de klanttevredenheid te verhogen. De scores van dealers zijn daarom primair gebaseerd op het feit dat hun klanten zó tevreden zijn over de verleende service dat ze de dealer ook aanbevelen aan anderen.

Foto bijschrift:
Tijdens de previewavond van de AutoRAI 2011 was er speciale aandacht voor de uitreiking van de Renault Global Quality Award 2010 aan Renault-dealers ABD Groep en Herwers.

Tags Award Dealer