Renault Nieuws & Media Center

Delen via

20 jaar Renault Scénic

Personenauto's
  • Renault Scénic viert 20-jarig jubileum in 2016
  • Mijlpaal voor eerste compacte MPV op Europese markt
  • Bijna 5 miljoen verkochte exemplaren sinds lancering in 1996
  • Renault onthult vierde generatie Scénic op Autosalon Genève

Renault viert in 2016 het 20-jarig jubileum van de Scénic. Daarnaast presenteert Renault op de Autosalon van Genève in maart de vierde generatie Scénic. Een mooi moment om terug te blikken op de succesvolle drie generaties.

Lees verder

In 1988 ontstond het idee voor een compacte familieauto van Renault bij toenmalig Renault Design Directeur Patrick Le Quément. Zijn idee leidde tot de realisatie van het studiemodel Scénic, een afkorting voor ‘Safety Concept Embodied in a New Innovative Car’. In 1996 verscheen de eerste generatie Renault Scénic, die wordt gezien als de allereerste compacte MPV op de Europese markt.

De lancering van de Renault Scénic vormt het startpunt voor een succesvolle carrière met in 1997 meteen een bekroning tot Europese Auto van het Jaar. Sinds de introductie van het eerste model zijn al bijna 5 miljoen exemplaren verkocht. De populaire Scénic is een synoniem voor comfort, bruikbaarheid, innovatieve technologie en veiligheid. Voor de vierde generatie Scénic zal dat niet anders zijn.

Lees het volledige bericht in de bijlage.

Contact Renault Public Relations

Telefoon:  +31 (0) 20 354 94 18
E-mail:  pr@renault.nl
Internationale perssite

Aanmelden

Persberichten in uw inbox ontvangen? Meld u direct aan!
Aanmelden
Meer nieuws