Renault Nieuws & Media Center

Delen via

De nieuwe Renault Clio: oogverblindend en innovatief

Personenauto's

Renault presenteert de vierde generatie van de Clio. Het model werd in 1990 gelanceerd en speelde een hoofdrol in de geschiedenis van Renault met 11,5 miljoen verkochte auto’s in meer dan 115 landen. De nieuwe Clio wordt het volgende hoofdstuk in dit succesverhaal.

Lees verder
De nieuwe Renault Clio, de belichaming van een nieuw design
De nieuwe Renault Clio is de eerste seriegeproduceerde auto met het nieuwe Renault-design van de hand van Nederlander Laurens van den Acker. Met de nieuwe hatchback van Renault wordt de stijl en de emotie van de Renault conceptcars doorgevoerd in de seriegeproduceerde auto’s. “De nieuwe Renault Clio roept sensualiteit en verlangen op. De auto straalt dynamiek uit, net als de DeZir conceptcar. Geen harde uitstekende hoeken, alleen maar rondingen die de nieuwe Clio zeer aaibaar maken.” – Laurens van den Acker – Directeur Industrial Design

De juiste proporties
De nieuwe Renault Clio valt op door z’n nieuwe neus waarop het uitvergrote Renault-logo prijkt dat verticaal op een hoogglans zwarte achtergrond is geplaatst. Eerder al werd dit stijlelement gepresenteerd op de conceptcar DeZir. De koplampen met chromen omlijsting en de LED-dagrijverlichting maken het front expressief. Renault biedt de nieuwe Clio hatchback alleen als vijfdeurs uitvoering aan. Het model onderscheidt zich door een sportief design, dat extra wordt geaccentueerd door de achterste portierhandgrepen die mooi zijn weggewerkt in de C-stijl. Ten opzichte van zijn voorganger is de Clio verlaagd, is de spoorbreedte vergroot en zijn de wielen aanzienlijk verder naar buiten geplaatst. Dat zorgt voor een ontwerp met meer dynamiek en persoonlijkheid. De nieuwe Renault Clio wordt geïntroduceerd in acht kleuren, waaronder Rouge Flamme (introductiekleur), die eveneens is geïnspireerd op de kleur van de DeZir.

Een modern en ergonomisch interieur
Het interieur van de nieuwe Clio past perfect bij de stijl van het exterieur. Het oogt robuust en is door een keuze aan warme kleurstellingen en details in chroom en hoogglans zwart aantrekkelijk om te zien. In de middenconsole is het multimediasysteem ergonomisch weggewerkt. Verder is de Clio voorzien van een digitale snelheidsmeter. Bij de Clio is alles erop gericht om het welzijn van de inzittenden te verhogen.

Talrijke mogelijkheden om de auto te personaliseren, à la carte en betaalbaar
Al in de eerste ontwerpfase van de nieuwe Clio heeft Renault nagedacht over de mogelijkheden voor het personaliseren van de auto, zowel het exterieur als het interieur. Al bij de introductie levert Renault bijvoorbeeld speciale buitenspiegelkappen, grillelijsten, beschermlijsten aan de onderzijden van de portieren, velgen in afwijkende kleuren en striping mogelijkheden voor het dak. In het interieur kunnen het dashboard, de portierpanelen, het stuurwiel, de handgrepen, de versnellingspookomlijsting, de uitstroomopeninglijsten, de bekledingen en vloermatten worden aangepast aan de smaak van de bezitter. De klant kan kiezen uit verschillende thema’s die Renault in aantrekkelijk geprijsde pakketten aanbiedt.

Contact Renault Public Relations

Telefoon:  +31 (0) 20 354 94 18
E-mail:  pr@renault.nl
Internationale perssite

Aanmelden

Persberichten in uw inbox ontvangen? Meld u direct aan!
Aanmelden
Meer nieuws