Renault Nieuws & Media Center

Delen via

Persdossier Mondial de l'Automobile 2012

HET NIEUWE GEZICHT VAN RENAULT

Personenauto's
  • Renault kiest voor de aanval met de introductie van de nieuwe Renault Clio en de Renault ZOE:
  • Twee modellen met het nieuwe gezicht van Renault.
  • De nieuwe Clio liet al zien waar zijn ambities liggen en bevestigt dit met de Clio Estate en de nieuwe Clio R.S. 200 EDC die in het voorjaar van 2013 het gamma komen versterken.
  • De Renault ZOE luidt een nieuwe vorm van mobiliteit in: zen rijden. Met de ZOE verandert alles!
  • Bij het ‘Nieuwe Renault’ horen ook nieuwe motoren: twee Energy motoren en twee nieuwe direct ingespoten turbomotoren gekoppeld aan een EDC automaat.
  • Ook de Renault-stand op de autosalon van Parijs is vernieuwd om te laten zien dat er een nieuwe toekomst is aangebroken met nieuwe innovaties en moderne ideeën.

Renault gebruikt de Autosalon van Parijs om het vernieuwde design van het team van Nederlander Laurens van den Acker extra onder de aandacht te brengen. Op de Renault-stand staan prominent de nieuwe Clio en de ZOE, modellen die symbool staan voor de nieuwe stilistische weg die Renault is ingeslagen.

Lees verder

De nieuwe Clio en de ZOE hebben de beste innovaties van Renault meegekregen:

Media NAV en de Renault R-Link zijn ingebouwde multimediasystemen, die de schakel vormen tussen auto en bestuurder.

Een nieuwe Clio met een gamma motoren gebaseerd op de ervaring van de F1-motorenbouwers. Bijzonder is de onthulling van twee benzinemotoren die gekoppeld zijn aan de Renault EDC versnellingsbak met dubbele koppeling: TCe 120 EDC voor de topversies en 1.6 T Renault Sport 200 EDC voor de nieuwe Clio R.S. 200 EDC.

De Renault ZOE waar maar liefst zestig patenten voor zijn aangevraagd, waaronder zes wereldprimeurs. Renault heeft al zijn kennis over elektrische aandrijving ingezet bij het ontwikkelen van de ZOE. Het merk zet hiermee een nieuwe vorm van rijden neer: zen, geruisloos en zonder uitstoot.

Meer dan ooit werkt Renault aan de beperking van de ecologische afdruk van zijn auto’s.
Het merk haalt daarbij al het mogelijke uit de kast. Uiteraard met elektrische auto’s zoals de Renault ZOE die geen CO2 uitstoot in gebruik. Maar ook aan de verbrandingsmotoren wordt gewerkt. Daardoor heeft de Clio met de nieuwe motoren een ongekend lage emissie. Met cijfers vanaf 83 g CO2/km – een niveau dat voorheen voorbehouden was aan hybride auto’s – en een verbruik van slechts 3,2 l/100 km is dat een ongekende prestatie. Dat is grotendeels de verdienste van de F1-motorenbouwers van Renault en hun bijna 35 jaar ervaring op het gebied van efficiency.

De Autosalon van Parijs vormt het besluit van twee hele grote projecten waar Renault en haar medewerkers jarenlang aan hebben gewerkt.
De ontwerpers, de fabrieksmedewerkers, de verkoopafdeling, de distributieafdeling … iedereen bij Renault heeft zijn ziel en ervaring in de nieuwe Clio en de ZOE gelegd vanaf de ontwerpafdeling tot in de showroom …

Lees het volledige persdossier in de bijlage.

Contact Renault Public Relations

Telefoon:  +31 (0) 20 354 94 18
E-mail:  pr@renault.nl
Internationale perssite

Aanmelden

Persberichten in uw inbox ontvangen? Meld u direct aan!
Aanmelden
Meer nieuws