Renault Nieuws & Media Center

Delen via

Nieuwe Renault KWID markeert Renaults wereldwijde groeiambitie

Personenauto's

SCHIPHOL-RIJK – Renault presenteert de KWID. Het volledig nieuwe model is specifiek ontwikkeld voor internationale groeimarkten. De KWID weerspiegelt vooral Renaults ambitie in India, waar hij halverwege 2015 wordt onthuld. De innovatieve, compacte A-segmentauto maakt gebruik van een gloednieuw platform en combineert robuuste designkenmerken met een opmerkelijk ruim interieur. De Renault KWID zal in India voor prijzen tussen de 3 en 4 lakh worden aangeboden.

Lees verder

Compact en robuust

De introductie van de KWID markeert een belangrijke stap in Renaults internationale groeistrategie. De KWID is van begin af aan ontwikkeld voor internationale groeimarkten waar functionaliteit en betaalbaarheid een grote rol spelen. Bovendien heeft Renault dat weten te combineren met een aantrekkelijk design. De KWID springt direct in het oog door zijn dynamische vormgeving met robuuste kenmerken van een SUV. Zo heeft de compacte KWID een opvallend ruime bodemspeling van 180 millimeter en zwarte wielkastranden voor extra bescherming. Met een lengte van slechts 3,68 meter en breedte van 1,58 meter is de Renault KWID bij uitstek geschikt voor de toenemende drukte in stedelijk gebied. De relatief hoge zitpositie zorgt daarbij voor goed zicht en extra zelfvertrouwen.

Slim en modern interieur
Ondanks het compacte formaat heeft de Renault KWID een opmerkelijk ruim interieur. Dankzij de slimme indeling is er niet alleen ongebruikelijk veel zitruimte voor maximaal vijf personen. De KWID heeft ook de grootste laadruimte in zijn klasse. Het ruimtelijke gevoel wordt versterkt door het uitgekiende interieurdesign, ontworpen door Renault Design India. Het overzichtelijke dashboard met horizontale lijnen maakt de auto optisch breder. Hoogwaardige materialen creëren bovendien een hoogwaardige en comfortabele sfeer aan boord. De middenconsole is afgewerkt in pianozwart met verchroomde details. Centraal op het dashboard is het Media-Nav multimediasysteem met 7-inch beeldscherm en Bluetooth-connectiviteit gemonteerd – uniek in dit segment.

CMF-A Platform

De KWID maakt als eerste gebruik van het gloednieuwe, modulaire CMF-A platform van de Alliantie Renault-Nissan. Dit veelzijdige platform is zeer breed inzetbaar en biedt uitgebreide mogelijkheden om het design en de aandrijflijnen geheel af te stemmen op de behoeften van specifieke markten, zoals India. De nieuwe voertuigarchitectuur van de KWID combineert de expertise van Renault en Nissan die sinds 1999 een Alliantie vormen. Met wereldwijd 8,5 miljoen verkochte voertuigen in 2014 consolideerde de Alliantie Renault-Nissan zijn positie als vierde grootste autofabrikant.

Groeistrategie

Als onderdeel van Renaults wereldwijde groeistrategie zijn belangrijke stappen gezet op het gebied van organisatie, kostenreductie en kortere ontwikkelingstijden. De Renault KWID is ontwikkeld door ingenieurs in Frankrijk, Japan, Korea en India. Het voordeel hiervan is dat de expertise van de Alliantie optimaal wordt benut. Zo is het chassis getest in Japan, zijn interieurvoorzieningen bepaald in Korea en voerde Frankrijk uitgebreide kwaliteitstests uit. Het team in India was verantwoordelijk voor het assemblageproces van de KWID. Een ander belangrijk aspect is de uitbreiding van het aantal lokale leveranciers, dat in India is verhoogd tot 98 procent.

De Renault Groep is actief in 125 landen en verkocht in 2014 wereldwijd 2.712.432 voertuigen. Dankzij de internationale groeistrategie realiseert Renault nu 46 procent van de totale afzet buiten Europa. In 2010 was dat nog 37 procent. Om nog beter in te spelen op specifieke behoeften van belangrijke markten, zijn ook ontwikkelingscentra gevestigd in landen als Brazilië en Rusland. En met vijf designcentra over de gehele wereld, onder leiding van Laurens van den Acker, is Renault ook in staat de modellen extra aantrekkelijk te maken en direct in te spelen op veranderende (lokale) designtrends.

Na de onthulling van de Renault KWID Concept op de New Delhi Motor Show in 2014 – de eerste Renault die buiten Europa debuteerde – is de KWID het tweede Renault-model dat in India zijn werelddebuut beleeft.

Contact Renault Public Relations

Telefoon:  +31 (0) 20 354 94 18
E-mail:  pr@renault.nl
Internationale perssite

Aanmelden

Persberichten in uw inbox ontvangen? Meld u direct aan!
Aanmelden
Meer nieuws