R-LINK:geintegreerde tablet met internetverbinding

Over Renault

R-LINK, EEN VOOR GEBRUIK IN DE AUTO ONTWIKKELD, INGEBOUWD MULTIMEDIA SYSTEEM MET INTERNETAANSLUITING

• R-LINK is een 18 cm groot touchscreen dat bediend wordt vanaf het stuur of via stemherkenning zodat de bestuurder de ogen altijd op de weg gericht kan houden. R-LINK is ook een internetaansluiting zodat gebruik gemaakt kan worden van services voor de auto en van apps via de R-LINK Store.

• R-LINK bevat alle functies en informatie over de auto in een strakke interface die bijzonder gebruikersvriendelijk is. Via het menu heeft de gebruiker toegang tot alle multimedia-systemen in de auto, van TomTom LIVE tot de R-LINK Store. Bovendien kan desgewenst de startpagina persoonlijk worden ingesteld met favorieten.

• R-LINK heeft bij de lancering al meer dan 50 apps en heeft de meest nuttige smartphone-apps aangepast voor gebruik in de auto. Ze kunnen rechtstreeks vanuit de auto worden gedownload of via My Renault.

• R-LINK zal voor het eerst worden aangeboden in de ZOE en in de nieuwe Clio. Renault blijft met R-LINK trouw aan het idee van ‘innovatie voor iedereen’, want deze innovatie zal in alle toekomstige Renaults aangeboden worden voor een betaalbare prijs.

• Zo heeft Renault inmiddels al heel wat innovaties op haar naam staan: zo kwam Renault als eerste merk met audiobediening bij het stuur, een ingebouwd navigatiesysteem, een betaalbare handsfree sleutelkaart, high definition schermen en GPS (Carminat TomTom)…en nu, kort na de lancering van een navigatiesysteem met internetaansluiting (Carminat TomTom LIVE) komt Renault met de volgende innovatie: R-LINK.

RENAULT WERFT ICT-ONTWIKKELAARS

• Net als Renault zijn er veel software ontwikkelaars en start-ups die nadenken over technieken en diensten die hulp kunnen bieden bij het rijden (hulp bij navigatie, apps met informatie over mobiliteit, ingebouwde multimedia …)

• Renault en het ‘Laboratoire Paris Région Innovation’ willen creativiteit stimuleren door middel van een ‘ecosysteem’ van start-ups met als thema ‘Connected Services en ICT voor mobiliteit’. Begin maart 2012 start er een nieuwe denktank met start-ups.

• Renault vraagt bedrijven om zich hiervoor kandidaat te stellen. De bedrijven dienen innovatief te zijn, jonger dan vier jaar en volop in ontwikkeling of net klaar met de ontwikkeling van hun eerste product-/serviceaanbod. Met deze samenwerking wil Renault voor ieder deelnemend bedrijf een perfect researchklimaat creëren door middel van persoonlijke, individuele begeleiding en private financiering.

Via www.paris.fr/pro kan de aanmelding voor kandidaten worden gedownload alsook de lijst met aan te leveren documenten voor deelname aan de denktank ‘Connected Services en ICT voor mobiliteit’. Dit kan nog tot 31 januari 2012.

Voor meer informatie bekijk het YouTube filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=zAr1Db3GBkM