Stijgende verkopen markeren succesvolle start 2011

Renault rukt op naar Top 3

Over Renault

SCHIPHOL-RIJK – Renault noteert in het eerste kwartaal van 2011 een verkoopstijging van bijna 40 %; een keihard bewijs dat de Renault-modellen perfect in het huidige tijdsbeeld passen. Succesnummer Twingo is in de maand maart 2011 marktleider in zijn segment en staat bovendien op plaats twee als best verkochte model in Nederland. De bedrijfswagens van Renault doen niet onder voor de personenauto’s; ook hier is een verkoopstijging van bijna 40 % genoteerd. Hiermee staat Renault in de periode januari t/m maart gecumuleerd op een tweede plaats op de Nederlandse markt.

Renault realiseerde in de eerste drie maanden van dit jaar 14.914 aan personenauto verkopen. Een stijging van 37 % in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar (10.870 verkopen). Een prestatie die des te opvallender is te noemen, aangezien de markt januari t/m maart 2011 met 24,5 % toenam. Het marktaandeel personenauto’s van Renault in het eerste kwartaal van 2011 is 8,3 %.

De Renault Twingo mag zich de op een na bestverkopende auto van maart 2011 noemen. Vooral de BPM- en wegenbelastingvrije uitvoering vindt gretig aftrek, mede doordat deze een van de weinige fiscaalvriendelijke auto’s is die is voorzien van een viercilindermotor. Voor de Twingo noteerde Renault van januari tot en met maart 2011 7.300 registraties. Ook de Clio (ruim 1.220 verkopen) en de Mégane (ruim 3.200 verkopen) mogen zich in een toenemende belangstelling van de Nederlandse consument verheugen.

Succes bedrijfswagens

Met zijn bedrijfswagens boekt Renault eveneens successen. Het aantal registraties in het eerste kwartaal van 2011 bedraagt 2.457. Daarmee stegen de verkopen bedrijfswagens gezamenlijk met 39 % in vergelijking met het eerste kwartaal van 2010. Dat Renault in de bedrijfswagenmarkt al jarenlang tot de gevestigde orde behoort, wordt bewezen door het feit dat zowel de Kangoo Express, de Trafic en de Master allen tot de Top 3 in hunsegmenten behoren. Met een marktaandeel van 13 % is Renault het op twee na succesvolste bedrijfswagenmerk van Nederland.